Водещите технологични компании ще трябва да обяснят как работят алгоритмите им съгласно предложени нови правила в Европейския съюз. Освен това ще трябва да отворят рекламните си архиви за регулаторите и анализаторите, обяви еврокомисарят по антитръстовите въпроси в ЕС Маргрете Вестагер, цитирана от Ройтерс.
Ходът вероятно ще засегне американските технологични гиганти като Google, Amazon, Apple и Facebook, които разполагат със скъпоценни бази данни и с доходоносен бизнес с онлайн реклама.
Рекламните алгоритми помагат на компаниите да насочват реклами към потребителите, до които рекламодателите искат да достигнат.
Вестагер обяви, че целта е да се хвърли светлина върху това как работят тези алгоритми и Европейският съюз да се увери, че компаниите носят отговорност за своите решения.
„А най-големите платформи ще трябва да предоставят повече информация за начина, по който работят алгоритмите им, когато регулаторите поискат да узнаят“, обясни тя по време на събитие, организирано от агенцията за пазарни проучвания AlgorithmWatch и Европейския център за политики.
„Освен това ще трябва да дадат на регулаторите и анализаторите достъп до данните, с които разполагат, включително до рекламните архиви“, коментира Вестагер.
На 2 декември тя ще представи проект на два пакета от правила, известни като Закон за цифровите услуги и Закон за цифровите пазари, подчертавайки решимостта на Европейския съюз да обуздае технологичните гиганти и да ги принуди да играят по-справедливо на пазара.
Новото законодателство ще трябва да бъде разгледано от страните членки и от Европейския парламент, преди да влезе в сила, което може да отнеме година или повече.


Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Инвеститорите се обръщат от AI към компании от по- консервативните сектори
Европейските народи трябва да променят мисленето си по отношение на войната
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Станишев: Никога не бих оставил страната в такава ситуация